Meest gestelde vragen Kussentijd


Als ik een sierkussen koop, is deze dan altijd met vulling?
Ja, bij Kussentijd leveren wij onze producten altijd met vulling. Deze zijn vaak door de kussen producent er zelf bij geleverd voor het beste resultaat.

U kunt ook kussens zonder vulling bestellen. Daarvoor dient u contact op te nemen met een van onze vriendelijke medewerkers.

Ik ben allergisch voor huisstofmijt, kan ik dan bij u een kussen kopen?  
Ja, bij Kussentijd hebben we synthetische vullingen deze zijn altijd anti-allergeen. We leveren ook kussens met een andere vulling. Dit ziet u in de beschrijving van het product.

Ik ben allergisch voor dons, maar ik zou wel graag een donzen kussen willen, kan dat?
Het is een misvatting dat u allergisch bent voor dons. U bent namelijk allergisch voor de huisstofmijt, bacteriën en schimmels die zich in uw kussen nestelen. U kunt daarom prima een donzen kussen aanschaffen, mits aangegeven staat in de productomschrijving dat het geschikt is voor allergieën. (F.S. Home Collections levert standaard met donzen binnen kussen.)

Hoe kan ik online betalen?
Kussentijd biedt verschillende betalingsmogelijkheden aan. U kunt op Kussentijd met iDEAL, Paypal of met bankoverschrijvingen betalen. Alle betaalmethoden op onze website zijn volledig veilig.

In hoeveel dagen levert u het product? 
Wij leveren de kussens uit voorraad binnen een dag, vandaag voor 14.00 uur besteld is morgen in huis. Andere zullen we moeten bestellen. Deze zijn er binnen een week.

Kan ik ook het product afhalen?
Natuurlijk, kunt u bij kussentijd het product afhalen. Wij hebben wel graag even dat u belt of mailt wanneer u naar ons toe komt.

Kan ik ook telefonisch bestellen?
Jazeker, u kunt onze vriendelijke klantenservice bereiken op werkdagen tussen 10u en 17u op 06-47 18 50 70. Wij helpen u graag!

Waar bezorgen jullie?
Wij bezorgen door heel Nederland en België. De bestellingen worden bezorgd door onze betrouwbare partner PostNL.

Kan ik ook het kussen op een andere dag laten bezorgen?
Ja, dat kan. U kunt op het bestelformulier onder ‘uw bericht aan ons’ aangeven dat u bijvoorbeeld alleen op woensdag thuis bent. We verzenden uw bestelling dan op Dinsdag, zodat normaal gesproken op Woensdag bezorgd wordt.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij levering?
U kunt op het bestelformulier aangeven of TNT Post het pakket bij de buren mag afleveren of niet. Als u daarvoor toestemming heeft gegeven wordt uw pakket bij de buren bezorgd als dat mogelijk is. De bezorger laat een briefje in uw brievenbus achter met het adres waar u het pakket kunt ophalen. Lukt het niet om bij de buren te bezorgen en heeft u geen toestemming gegeven voor burenbezorging, dan wordt uw bestelling een dag later nog een keer aangeboden. Als de bezorging dan nog niet lukt vindt u een briefje in uw brievenbus met de uitnodiging uw bestelling bij het postkantoor af te halen.

Wat te doen bij een klacht?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

Alle artikelen worden door ons gecontroleerd voordat ze verpakt worden. Als u een bestelling ontvangt kunt u deze het best onmiddellijk nakijken. Ook door het vervoer kunnen artikelen namelijk beschadigd worden, bijvoorbeeld doordat een verpakking scheurt. Als u een fout of gebrek constateert is het verstandig om dat zo snel mogelijk aan ons door te geven per telefoon of e-mail. We maken dan met u afspraken omtrent verdere afhandeling. Normaal gesproken stuurt u het artikel terug. Binnen 14 dagen na onze verzenddatum moet het in ons bezit zijn. Als het artikel inderdaad niet in orde is sturen we u een vervangend exemplaar. In dat geval zijn alle verzendkosten (ook die u heeft gemaakt bij het terugsturen) voor onze rekening. We accepteren uitsluitend retourartikelen die binnen 7 dagen na verzenddatum telefonisch of via e-mail bij ons aangemeld zijn.

Geven jullie een bepaalde garantie?
Ja, op al onze kussens en andere producten zit een garantie van minimaal half jaar, maar de meeste producten hebben een langere garantietermijn. Deze garantie geldt op kussens met stik fout, kussens waar de rits van kapot is of gaat en kussens die met een vlek geleverd worden. (deze kunt u meteen aangeven na ontvangst zodat wij hem voor u omruilen.)

Kan ik een product ruilen?
U kunt een artikel ruilen als u dat binnen 7 dagen na verzenddatum telefonisch of via e-mail aan ons doorgeeft. De kosten van het terugsturen zijn voor uw rekening. Het teruggestuurde artikel moet binnen 14 dagen na onze verzenddatum door ons ontvangen zijn. Ruilen kan alleen als het geretourneerde artikel in de oorspronkelijke staat door ons ontvangen wordt. De kosten van het teruggestuurde artikel worden verrekend met de prijs + verzendkosten van het nieuwe artikel. Let op: bij ruilen betaalt u dus ook de verzendkosten van het nieuwe artikel. Artikelen die vallen onder een aanbieding of waarop op een andere manier korting is verleend kunnen niet worden geruild.Kan ik na het plaatsen van mijn order nog annuleren?